Open diary

God Save the Designer


Good buildings come from good people, ad all problems are solved by good design. – Stephen Gardiner
В тази връзка изровихме от нета популярните сред арт средите 10 неща, които могат да изкарат извън равновесие всеки дизайнер. Макар авторът да е анонимен (поне за нас), заслугите му далеч не са.  Та този мъдър неизвестен човек е споделил съвсем разбираемо, че “дизайнерите са дразнещо племе – не стига, че ви искат пари за това нещо, дето е с размер девет на пет сантиметра, ами си позволяват и да мислят, че знаят повече от вас! От вас, представяте ли си?!”
Ето затова съвсем обосновано ви представяме изпитаните…
 
10 начина да вбесиш дизайнер
 

1. „Това не може ли да стане по-розово?”
Репликата е добра за разгрявка. Ще пожъне невероятен успех, ако въпросното „това” всъщност е зелено.

2. „Защо на визитката не изпишем първите десет страници от автобиографията ми?”
Плодотворно поле за вашите импровизации. Смело искайте на 45-те квадратни сантиметра дизайнерът да впише абсолютно всичко, за което се сетите. Върши работа и при правене на рекламни карета за вестник.

3. „Как??? Реклама с по-малко от 80 снимки???”
Непременно носете със себе си 0,6-мегапикселовия си апарат и изискайте от дизайнера да включи абсолютно всички размазани снимки, които му пратите. Не се поддавайте на плахи опити от рода на „Ама те са по 5К всяка…” или „Ма де ще турнем текста тогава…”. Дизайнерът затова е дизайнер – за да знае как точно да вмести всичко, така че да не остане и милиметър неоползотворен!

4. „Чудесно! Точно така си го представях… само че малко по-различно”
Брилянтна реплика. Дава глътка надежда на дизайнера и точно когато му се струва, че десетчасовата одисея с вас е на път да приключи, вие изневиделица забивате ножа в гърба му! Всъщност, можете да подходите по този начин дори и при болнави на вид дизайнери. Сърдечните удари се лекуват в наши дни.

5. „Бах маа и грозотия! Кока-кола кви реклами правят, пък ти…”
Смело тъпчете самочувствието на дизайнера! Какво от това, че Кока-кола дават 876 пъти по-голяма сума от вас за реклама? Той ли е човекът, който трябва да ви го натяква!?

6. „Виж ся баджанака/жената/тъста ква идея има…”
Точно така – трябва да сте безмилостен! Покажете му кой командва парада! Че иначе току-виж започнал да си мисли, че годините, прекарани през компютъра в обслужване на такива като вас, му дават някакво си преимущество…

7. „Не може ли това да е с по-раздвижен шрифт?”
Предупреждение: тук може да срещнете елементи на съпротива. Пресечете ги без скрупули, колкото и дизайнерът да ви обяснява, че повече от един шрифт на визитка и два на реклама са недопустими.

8. „Направи го креативно/гламурно/ексклузивно”
Колкото повече купешки думички използвате, толкова по-небрано става лозето, в което се намира дизайнерът. Когато ви попита какво, по дяволите, означава това, което казахте, се усмихнете загадъчно и сменете темата. Шизофренията му е в кърпа вързана.

9. „Виждаш ли тоз лански вестник? Искам същото каре, ма не точно…”
Последните изследвания на Сова-5 недвусмислено показват, че едва 3% от дизайнерите, чули това изречение, изпадат в маниакално-суицидна депресия, така че се отървете от угризенията.

10. „Ся не разбираш ли, че кат си плащам, ше прайш тва, което искам!”
Предупреждение: прибягвайте до тази реплика само в краен случай, тъй като тя предизвиква необратими увреждания в мозъка на дизайнера. Както между другото и на всеки друг специалист.

А ето и единственият начин да вбесите клиента:
„Накарайте го да си плати”.

 

Ad Squad 2011

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s