Герила маркетингът е необичаен подход в при провеждането на промоции, като залага на новаторството и въображението повече, отколкото на рекламния бюджет. Кампаниите са неочаквани и нестандартни, а местата на провеждане – всемъзможни и нетрадиционни.
Ето и някои основни принципи на герилата:
- Герила маркетингът е специално създаден за малкия бизнес и предприемачите.
- Той трябва да се основава на човешката психология вместо на личен опит, мнение или догадка.
- Вместо пари, основната инвестиция трябва да е време, енергия и въображение.
- Основната характеристика за измерване на кампанията са печалбите, не продажбите.
- Съсредоточете се върху броя нови контакти, установени през всеки месец.
- Нужно е фирмата да има ясен фокус, вместо да се опитва да предлага твърде много и разнообразни продукти и услуги.
- Не се концентрирайте върху привличането на нови клиенти, трябва да се съсредоточите към сключване на повече сделки и по-големи такива с вече съществуващи клиенти.
- Забравете за конкуренцията, съсредоточете се повече върху сътрудничестсвото с други фирми.
- При герила маркетинговите кампании никога не трябва да се използва комбинация от няколко маркетингови метода.
И след кратката он-лайн справка, идва ред на няколко от най-добрите примери за герила маркетинг по света. Ако и в София видите такива, обадете се…
Тук:
Tanya Doseva,
Ad Squad 2011