Open diary

Spam


На 3 май 1978 г. Гари Туерк, специалист по маркетинг във вече несъществуващата компютърна фирма Digital Equipment Corporation, изпраща от личната си поща писмо до близо 400 потребители, с намерение по този начин да лансира на пазара новите си миникомпютри. Съобщението е изпратено по мрежата Arpanet, предшественик на съвременния интернет. То още не се наричало спам. Повече от 30 години по-късно обаче, едва ли някой би приел това съобщение по друг начин. Според статистиката 80-85% от всички изпратени електронни писма са спам. Името “спам”, съкратено от “spiced ham”, идва от марка консерви със свинска шунка. Названието става популярно от скеч на британската комедийна трупа Монти Пайтън, в който група викинги в ресторант си поръчват ястия и всяко от тях е приготвено от консерва “Спам”. Те непрекъснато повтарят думата, откъдето и значението на днешния термин – нещо, което се повтаря до втръсване.

Спамът има и друга роля днес – той е съвременен метод на реклама, позволяващ да съобщиш за минимален срок от време на максимален брой хора за това, че фирмата ви е съвсем закъсала за пари.

Така че… предайте нататък.

 

Ad Squad 2011

Leave a comment